Неділя, 19.05.2024, 10:33
Вітаю Вас Гість | RSS

Відділ освіти Бучацької РДА

Меню сайту
Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 83
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » Методичні матеріали

Довідка «Про результати підсумкових контрольних робіт з української мови та літератури учнів 9-х, 11-х класів загальноосвітніх закладів ра
[ Викачати з сервера (431.5 Kb) ] 13.06.2012, 12:21

Довідка

«Про результати підсумкових контрольних робіт

з української мови та літератури учнів

9-х, 11-х класів загальноосвітніх закладів району»

 

Відповідно до Указу Президента України від 04.07.2005 р. « 1013/2005 «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти України», рекомендацій райметодкабінету у загальноосвітніх закладах району протягом квітня  2011/2012н.р. проведено моніторингові відслідкування рівня  навчальних досягнень учнів 9-х, 11-х класів з української мови та літератури на підсумковому етапі.

Головною метою моніторингу  було одержання об’єктивної інформації про рівень навчальних досягнень учнів на стартовому та підсумковому етапах.

Діагностичні зрізи з української мови проведено за завданнями, які складено відповідно до Держстандарту із урахуванням специфіки навчального предмета. Узагальненню та моніторингу підлягали кількісні (рівень навчальних досягнень) та якісні ( аналітичні звіти про підсумки проведення моніторингових досліджень) показники.

Усього виконали роботи 752 учні 9-х(90% від загальної кількості), 377 учнів - 11-х класів, що становить85 % від загальної кількості.

Основною формою перевірки орфографічної та пунктуаційної грамотності для учнів 9-х класів був контрольний текстовий диктант. Завдання базового рівня перевіряли досягнутий рівень загальноосвітньої підготовки, зафіксований у вимогах до освітньої підготовки учнів. Базовий рівень визначив рівень знань учнів. Перевірці підлягали вміння правильно писати  певні орфограми чи пунктограми ,слова  на вивчені правила та словникові слова, вивчені для запамятовування, а також вміння правильно ставити розділові знаки відповідно до опрацьованих правил пунктуації. Обсяг диктанту відповідав нормі та вимогам Державного стандарту і вимогам навчальної програми. 

 

Результати контрольних робіт подані в таблиці. Їх можна порівняти  із показниками  оцінювання  за 1 семестр(таблиця № 1).

Проаналізувавши моніторинг кількісних показників з української мови учнів 9 –х класів, слід зазначити, що:

 

Семестри

Кількість

учнів

Рівні

Високий, достатній

середній

початковий

І семестр

634

434 (60%)

185 (38%)

15 (2%)

ІІ семестр

767

          498 (66%)

           218 (29 %)

             36 (5%)

 

Підвищилась якість знань учнів у порівнянні із І семестром у Переволоцькій ЗОШ І-ІІІст.на 20%,  Трибухівській ЗОШ І-ІІІст .-22% , Добропільській ЗОШ І-ІІст. -40%,  Киданівській ЗОШ І-ІІст.-20%, Соколівській ЗОШ І-ІІІст.-10%., Пилявській ЗОШ І-ІІІст.-12%.

 

Однак , ще  найбільша розбіжність (у сторону зменшення) у Бучацькій гімназії і – 9 кл. (25%);  Жизномирській ЗОШ І-ІІІ ст. – 9 кл. (10 %);  Озерянській ЗОШ І-ІІІ ст. – 9 кл. (27 (%),  Заривинецькій ЗОШ І-ІІст.-20%,  Ріпинецькій ЗОШ І-ІІст.-15%., Бобулинській ЗОШ І-ІІст.-15%.

Залишається  низькою ще якість знань учнів з української мови у 9 класі в Бучацькому колегіумі ім. св. Йосафата(44%);Пилявській ЗОШ І-ІІІ ст..(40%);  Жниборідській ЗОШ І-ІІст. (33%); Заривинецькій ЗОШ І-ІІст.(36%); Космиринській ЗОШ І-ІІст.(20%);Ріпинецькій ЗОШ І-ІІ ст..(

 

 

Характеристика якісних показників (компетентнісно-поелементний аналіз) свідчить про те, що значна частина учнів допустили помилки :

-         на правопис власних назв-;

-         розділові знаки між частинами складного речення;

-         розділові знаки між однорідними членами речення;

-         розділові знаки при прямій мові;

-         тире між підметом і присудком.

Це свідчить про низький рівень орфографічних та пунктуаційних навичок частини  учнів 9-х класів, про недостатню роботу вчителів на уроках з вироблення в учнів навичок грамотного письма.

Позитивні тенденції:

-         підтвердження прогнозованого рівня знань учнів у процесі моніторингового дослідження.

Негативні тенденції:

- повторювання з року в рік одноманітних помилок.

Пріоритетні напрями діяльності:

- вироблення орфографічних, пунктуаційних, морфологічних навичок.

(Діаграма: Порівняння показників успішності на стартовому та підсумковому етапах.)

 

Для підсумкового контролю в 11-х класах використано тести, розроблені сертифікованими спеціалістами-тестологами згідно із стандартами ЗНО.

Характеристика кількісних показників результатів контрольного тесту:

 

Таблиця 2

Семестри

Кількість

учнів

Рівні

Високий, достатній

середній

початковий

І семестр

     371

265 (71%)

99  (27%)

15 (2%)

ІІ семестр

373

         279 (75%)

          81 (22 %)

             13 (3%)

 

 

.

Порівняння показників успішності  на стартовому   та підсумковому етапах ( Діаграма).

 

Характеристика якісних показників (компетентнісно-поелементний аналіз). (Таблиця 3)

 

Позитивні тенденції:

-         Підтвердження прогнозованого рівня знань учнів у процесі моніторингового дослідження

Негативні тенденції:

-         Нестійка динаміка змін рівня навченості.

Пріоритетні напрями діяльності:

-     Систематична робота над розділом «Синтаксис. Пунктуація»

 

Порівняльний аналіз  на стартовому та підсумковому  етапах показав, що  більшість одинадцятикласників  засвоїли програмовий матеріал на достатньому та високому рівнях (Бучацька гімназія ім.. В.М.Гнатюка, Бучацька ЗОШ І-ІІІ ст. №1 ;. № 2, Бучацька ЗОШ І-ІІІ ст. № 3, Бариської ЗОШ І-ІІІст., Жизномирська ЗОШ І-ІІІст.; Зубрецька ЗОШ І-ІІІст.;  Осівецької ЗОШ  ЗОШ І-ІІІст.;Озерянська ЗОШ І-ІІІ ст., Золотопотіцька ЗОШ І-ІІІ ст., Трибухівська ЗОШ І-ІІІ ст., Соколівської ЗОШ І-ІІІст.,.).

Це свідчить про  оптимальне прогнозування вчителями навчальної діяльності школярів на кінцевий результат (знання та вміння ,якими мають володіти учні  після вивчення відповідної теми), належну підготовку вчителями учнів до  ДПА та ЗНО .


 

У порівнянні із  оцінюванням на стартовому етапі  найкращі результати в учнів 9-х класів Бучацької гімназії ім.. В.М.Гнатюка, Бучацького ліцею, Бучацької ЗОШ І-ІІІ ст. № 1, 3, Переволоцької, Трибухівської ЗОШ І-ІІІ ст., Бобулинської ЗОШ І-ІІст., Ліщанецької ЗОШ І-ІІ ст..

- 11 –х класів: Бучацької гімназії ім.. Гнатюка, Бучацького ліцею,Бучацької ЗОШ І-ІІст. №1,№2,№3,Зубрецької , Озерянської, Соколівської , Трибухівської ЗОШ І-ІІІст.

 

Це свідчить про те , що словесниками приділяється достатня увага формуванню основних літературознавчих понять та термінів, необхідних для повноцінного аналізу художнього твору, здатності сприймати його з розумінням задуму і стилю автора.

 

Однак ,збільшилась кількість учнів 9-х класів із початковим рівнем знань (із 2 %до 5%).

Найнижчі результати показали девятикласники Жизномирської ЗОШ І-ІІІст.(48%), Пилявської ЗОШ І-ІІІст(36%)., Стінківської І-ІІІ ст.(43%), Киданівської ЗОШ І-ІІ ст.(40%), Космиринської ЗОШ І-ІІ ст.(25%), Медведівської ЗОШ І-ІІст.(35%). та Ріпинецької ЗОШ І-ІІст.(45%).

 

11-х класів: Бучацького колегіуму ім.. св. Йосафата(48%), Возилівської  ЗОШ І-ІІІст.(47%), Пилявської ЗОШ І-ІІІст.(36%).

У частини школярів  знання з теорії літератури обмежені та поверхові, низький рівень читання творів учнями. Не приділяється належної уваги роботі над текстом художнього твору, аналізу його в єдності змісту і форми.

 

(Діаграма: Порівняння показників успішності на стартовому та підсумковому  етапах).

 

Характеристика якісних показників(компетентнісно-поелементний аналіз) свідчить про те, що частина учнів виявила недостатні знання з питань особливостей віршової форми; недостатнє запамятовування авторів, назв творів та їх героїв.

Не всі учні можуть застосовувати набутті знання на практиці. Тому вчителям-предметникам необхідно більше уваги приділити формуванню діяльнісної компетенції, яка в свою чергу, сприятиме виробленню й удосконаленню вмінь і навичок у всіх видах мовленнєвої та літературної діяльності.

Аналіз зведених таблиць із визначенням тенденцій дає змогу направити корекційну роботу на усунення типових помилок, а саме:

·            вироблення стійких орфографічних, пунктуаційних, морфологічних навичок;

·            удосконалення вмінь роботи над текстом;

·            поглиблення знань учнів з розділу «Синтаксис. Пунктуація.Лінгвістика тексту. Стилістика. Розвиток мовлення»;

·            завдання на знання текстового матеріалу та встановлення відповідності;

·            завдання на визначення віршового розміру;

·            формування вмінь аналізувати літературні поняття;

·            вміння правильно будувати власне висловлювання як в усній, так і в письмовій формі.

 

 

Пропозиції:

1. Керівникам навчальних закладів:

1.1. Опрацювати на засіданні педагогічної ради «Довідку про результати підсумкових контрольних робіт з української мови та літератури учнів 9-х та 11-х класів ЗНЗ району.

.

2. Вчителям-словесникам:

2.1. Впроваджувати різноманітні форми підвищення мотивації учнів до навчання.

2.2. Здійснювати навчальний процес із інтерпретацією результатів контрольних робіт на стартовому та підсумковому етапах і розробити план корекційних заходів з предметів.

2.3.Забезпечити ефективність індивідуальної роботи з учнями, спрямовуючи  її на подолання недоліків та прогалин у знаннях, практичних навичках,формування її мовленнєвої культури.

2.4. З метою підготовки учнів до ДПА та ЗНО використовувати на уроках тестові технології, організовувати систематичне повторення вивченого матеріалу,  удосконалювати культуру ситуативного мовлення  .

2.5. Створювати на уроках умови для оптимального засвоєння учнями програмового матеріалу,самореалізації і розвитку пізнавальних інтересів та активності школярів;  надавати їм можливості виявити себе у різноманітних видах діяльності.

 

2.6. Систематично опрацьовувати критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з мови та літератури.

 

Категорія: Методичні матеріали | Додав: райво
Переглядів: 15721 | Завантажень: 408 | Рейтинг: 4.3/3
Всього коментарів: 0
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz