Неділя, 19.05.2024, 10:33
Вітаю Вас Гість | RSS

Відділ освіти Бучацької РДА

Меню сайту
Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 83
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » Методичні матеріали

Довідка «Про результати стартових контрольних робіт з української мови та літератури учнів 9-х, 11-х класах загальноосвітніх закладів райо
[ Викачати з сервера (387.0 Kb) ] 13.06.2012, 12:18

Довідка

«Про результати стартових контрольних робіт

з української мови та літератури учнів

9-х, 11-х класах загальноосвітніх закладів району»

 

Відповідно до Указу Президента України від 04.07.2005 р. « 1013/2005 «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти України», рекомендацій райметодкабінету у загальноосвітніх закладах району здійснено моніторинг навчальних досягнень учнів 9-х, 11-х класів з української мови та літератури на стартовому етапі.

Метою вивчення досягнутого рівня засвоєння змісту освіти було виявлення факторів, які чинять вплив на якість освіти, організації діагностико-корекційної роботи з суб’єктами освітнього простору.

Діагностичні зрізи з української мови проведено за завданнями, які складено відповідно до Держстандарту із урахуванням специфіки навчального предмета. Узагальненню та моніторингу підлягали кількісні (рівень навчальних досягнень) та якісні ( аналітичні звіти про підсумки проведення моніторингових досліджень) показники.

Усього виконали роботи 634 учнів. 9-х, 371 уч. - 11-х класів, що становить 78 % від загальної кількості.

Основною формою перевірки орфографічної та пунктуаційної грамотності для учнів 9-х класів був контрольний текстовий диктант. Завдання базового рівня перевіряли досягнутий рівень загальноосвітньої підготовки, зафіксований у вимогах до освітньої підготовки учнів. Базовий рівень визначив рівень знань учнів. Перевірці підлягали вміння правильно писати слова  на вивчені орфографічні правила та словникові слова, вивчені для запамятовування, а також вміння правильно ставити розділові знаки відповідно до опрацьованих правил пунктуації. Обсяг диктанту відповідав нормі та вимогам Державного стандарту і вимогам навчальної програми.

Контрольні роботи мають результ+ати, подані в таблиці. Їх можна порівняти  із показниками річного оцінювання (таблиця № 1).

На високому і достатньому рівні написано робіт 434 (69 %). На середньому рівні виконано робіт 185 ( 29 %) і початковому рівні  написали робіт 15 (2 %).

У порівнянні із річним оцінюванням найбільша розбіжність у Бучацькому колегіумі – 9 кл. (16%); Жизномирській ЗОШ І-ІІІ ст. – 9 кл. (10%); Озерянській ЗОШ І-ІІІ ст. – 9 кл. (10%)

Позитивні тенденції: стабільність організаційних умов при проведенні моніторингу

Негативні тенденції: переважає середній показник навченості.

Пріоритетні напрями діяльності: Об’єкти внутрішкільного контролю згідно з рекомендаціями райметодкабінету.

Характеристика якісних показників (компетентнісно-поелементний аналіз) свідчить про те, що значна частина учнів допустили помилки на:

-         на уживання префікса роз -;

-         розділові знаки між частинами складного речення;

-         розділові знаки між однорідними членами речення;

-         розділові знаки при прямій мові;

-         тире між підметом і присудком.

Це свідчить про низький рівень орфографічних та пунктуаційних навичок учнів 9-х класів.

Позитивні тенденції:

-         підтвердження прогнозованого рівня знань учнів у процесі моніторингового дослідження

Негативні тенденції:

- повторювання з року в рік одноманітних помилок.

Пріоритетні напрями діяльності:

- вироблення орфографічних, пунктуаційних, морфологічних навичок.

Діаграма: Порівняння показників успішності на стартовому етапі та за рік.

Для стартового контролю в 11-х класах використано тести, розроблені сертифікованими спеціалістами-тестологами згідно із стандартами ЗНО.

Характеристика кількісних показників результатів контрольного тесту:

Таблиця 2

Усього виконували роботу 371 учень. На високому рівні виконано 87 робіт (23 %). На достатньому рівні – 178 робіт (48 %), середньому рівні – 99 робіт (27 %) і початковому – 7 робіт (2 %).

Позитивні тенденції:

-   Коливання показників у межах допустимих значень як показник об’єктивності оцінювання.

Негативні тенденції:

-         Переважає середній показник навченості.

Пріоритетні напрями діяльності:

-         Обєкти внутрішнього контролю згідно з плануванням РМК

Порівняння показників успішності за рік та на стартовому етапі) Діагр.

 

Характеристика якісних показників (компетентнісно-поелементний аналіз). (Таблиця 3)

 

Позитивні тенденції:

-         Підтвердження прогнозованого рівня знань учнів у процесі моніторингового дослідження

Негативні тенденції:

-         Нестійка динаміка змін рівня навченості.

Пріоритетні напрями діяльності:

-     Систематична робота над розділом «Синтаксис. Пунктуація»

 

Порівняльний аналіз річного оцінювання та на стартовому етапі свідчить про те, що значчна частина одинадцятикласників засвоїли програмовий матеріал на достатньому та високому рівнях (Бучацька гімназія ім.. В.М.Гнатюка, Бучацька ЗОШ І-ІІІ ст. № 2, Бучацька ЗОШ І-ІІІ ст. № 3, Переволоцька ЗОШ І-ІІІ ст., Золотопотіцька ЗОШ І-ІІІ ст., Трибухівська ЗОШ І-ІІІ ст.).

Однак, низькі результати показали учні Бучацького колегіуму ім.. св.. Йосафата, Пилявської ЗОШ І-ІІІ ст., Возилівської ЗОШ І-ІІІ ст.).

Під час виконання завдань із української літератури учні 9-х, 11-х класів повинні були показати знання авторів, назви вивчених творів та їхніх героїв, основні ознаки понять із теорії літератури, жанрові особливості творів, засвоєні зображувально-виражальні засоби та компоненти твору, елементи теорії віршування, оцінку вивчених  творів у літературно-критичних статтях, найважливіші відомості про літературні напрями.

Характеристику кількісних показників результатів контрольних робіт подано в таблиці та порівняно з показниками річного оцінювання.

Усього виконали роботу 634 учні 9-х класів (76 % від загальної кількості). На високому рівні виконано 151 роботу (24 %); на достатньому рівні – 283 роботи (45 %); на середньому рівні – 185 робіт (29%) і на початковому рівні – 15 робіт (2%).

Серед одинадцятикласників виконували завдання 319 учнів (74% від загальної кількості). На високому рівні написали 97 учнів (30%); на достатньому рівні – 146 учнів (46%);  на середньому рівні – 70 учнів (22%); на початковому – 6 учнів (2%).

Дані результати свідчать про те, що 434 учні 9-х класів (69 %) та 243 учні (76%) 11-х класів показали високий та достатній рівень знань з літератури.

У порівнянні із річним оцінюванням найкращі результати в учнів 9-х класів Бучацької гімназії ім.. В.М.Гнатюка, Бучацького ліцею, Бучацької ЗОШ І-ІІІ ст. № 1, 3, Переволоцької, Трибухівської ЗОШ І-ІІІ ст., Ліщанецької ЗОШ І-ІІ ст.

Найнижчі результати показали учні  9-х класів Бучацького колегіуму ім.. св.. Йосафата; Стінківської ЗОШ І-ІІІ ст., Дулібської ЗОШ І-ІІ ст., Киданівської ЗОШ І-ІІ ст., Космиринської ЗОШ І-ІІ ст. та 11-х класів Возилівсської ЗОШ І-ІІІ ст.

 

(Діаграма Порівняння показників за рік і на старті)

 

Характеристика якісних показників(компетентнісно-поелементний аналіз) свідчить про те, що частина учнів виявила недостатні знання з питань особливостей віршової форми; недостатнє запамятовування авторів, назв творів та їх героїв.

Отже, аналіз стартових контрольних робіт показав, що більшість школярів мають середній і достатній рівень мають (9 кл. - 73%, 11 кл. – 75 %); з української літератури 9 кл. – 74 %; 11 кл. – 68 %.

Однак, частина учнів 9-х, 11-х класів мають ще початковий рівень знань з української мови та літератури.

Не всі учні можуть застосовувати набутті знання на практиці. Тому вчителям-предметникам необхідно більше уваги приділити формуванню діяльнісної компетенції, яка в свою чергу, сприятиме виробленню й удосконаленню вмінь і навичок у всіх видах мовленнєвої та літературної діяльності.

Аналіз зведених таблиць із визначенням тенденцій дає змогу направити корекційну роботу на усунення типових помилок, а саме:

·            вироблення стійких орфографічних, пунктуаційних, морфологічних навичок;

·            удосконалення вмінь роботи над текстом;

·            поглиблення знань учнів з розділу «Синтаксис. Пунктуація»;

·            завдання на знання текстового матеріалу та встановлення відповідності;

·            завдання на визначення віршового розміру;

·            формування вмінь аналізувати літературні поняття;

·            вміння правильно будувати власне висловлювання як в усній, так і в письмовій формі.

 

 

Пропозиції:

1. Керівникам навчальних закладів:

1.1. Опрацювати на засіданні педагогічної ради «Довідку про результати стартових контрольних робіт з української мови та літератури учнів 9-х та 11-х класів ЗНЗ району:

1.2. Провести  моніторингове дослідження показників рівня навченості учнів на підсумковому етапі до 15 квітня 2012 р.

2. Вчителям-словесникам:

2.1. Впроваджувати різноманітні форми підвищення мотивації учнів до навчання.

2.2. Здійснювати навчальний процес із інтерпретацією результатів контрольних робіт на стартовому етапі і розробити план корекційних заходів з предмета.

Категорія: Методичні матеріали | Додав: райво
Переглядів: 3908 | Завантажень: 205 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz