Попрацювавши із
шестирічними першокласниками 22 роки,
вивчивши їх фізичні та психологічні особливості, ознайомившись із досвідом відомого
педагога Ш.О. Амонашвілі, дійшла висновку, про доцільність проведення у
1 класі міні-уроків.
Щоб учні 1 класу не стомлювались, що може привести
до підвищення збудливості, нервовості, проводжу міні-уроки читання -
письма. Їх суть полягає в тому, що уроки з різних предметів
проводяться по 15 хвилин кожний.
Перші 15 хвилин - йде урок читання, решта - урок
письма. 5 хв. - перерва між ними. Під час перерв діти не виходять із класу.
Вони виконують фізичні вправи, слухають казки, вірші, схиливши голову на парту
закривають очі і думають про щось приємне. Навіть можуть подрімати під легку
музику. Можна провести хвилинки поезії.
План проведення міні-уроку навчання
грамоти.
І урок
1. Ознайомлення із буквою та звуками, що вона
позначає.
2. Читання складів із нею.
3. Ознайомлення із написанням тієї ж букви.
4. Написання вивченої букви (письмо у рядочку
зошита).
5. Письмо складів.
2 урок
1. Читання слів, речень (тексту) із вивченою буквою.
2. Письмо слів (речень).
Такий тип уроку не дає дитині втомлюватись,
так як через 15 хвилин, змінюється навчальна діяльність. А відомо, що найкращий
відпочинок - це зміна діяльності. Тому, учні у 1 класі не втомлюються читати чи
писати, а отже, у них не пропадає інтерес до навчання. Не перенапружуються
м'язи руки, не деформується кисть.
Токарик Олександра Зеновіївна,
вчитель початкових класів
Бучацької ЗОШ І-ІП ст. №2
Тернопільської області
|