Меню сайту
Категорії розділу
Наше опитування
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0
|
Каталог файлів
Всеукраїнська акція «Дай руку, першокласнику!»
| 21.02.2012, 14:08 |
У 2011/2012 навчальному році за ініціативи Міністерства вперше проведено Всеукраїнську акцію «Дай руку, першокласнику!», під час якої для малечі було закуплено подарунки, нові парти, стільці, обладнання, облаштовано ігрові куточки, кімнати відпочинку і таке інше. До акції залучались місцеві органи виконавчої влади та самоврядування, підприємці, меценати, спонсори, громадськість. Роботодавцями було підтримано ініціативу Міністра освіти і науки, молоді та спорту Д.В. Табачника щодо надання першого вересня вихідного дня батькам, діти яких вперше йдуть до школи. Завдяки цьому перше вересня стало справжнім святом для 400 тисяч українських родин. Для кращої адаптації дітей до навчання у більшості навчальних закладів України було проведено відповідні заходи для батьків першокласників, а саме: конференції, батьківські збори у старших групах ДНЗ, дні відкритих дверей, консультпункти з метою обговорення проблем успішної адаптації першокласників, різноманітні семінари – практикуми з проблем підготовки учнів до шкільного життя. Окрім того, у травні з батьками першокласників проведено роботу щодо проходження обов’язкового медичного огляду дітей за участю педіатра, невролога, отоларинголога, офтальмолога, ортопеда, хірурга, стоматолога, психіатра, логопеда, проведення антропометрії, вимірювання артеріального тиску та здійснення лабораторних досліджень. Органами управління освітою спільно з місцевими органами виконавчої влади вжито заходи щодо забезпечення належних умов для функціонування шкільних їдалень у загальноосвітніх навчальних закладах. Так, у всіх регіонах керівники шкіл особливу увагу надавали організації гарячого харчування. Так, у Київській області вирішено питання забезпечення гарячим харчуванням школярів у 7 ЗНЗ, учні яких раніше харчувалися буфетною продукцією. А для покращення організації харчування першокласників міста Києва розроблено Єдину програму організації харчування в навчальних закладах, що увійшла до регіональної програми «Освіта Києва.2011-2015рр.». У Пирятинському районі Полтавської області створено портфоліо першокласника, яке було презентовано батькам першокласників на серпневому навчанні для батьків, що пройшли у всіх навчальних закладах. У м. Києві, Запорізькій, Харківській, Івано-Франківській, Львівській, Сумській та ін. областях представники органів місцевого самоврядування вручили першокласникам подарунки: настільні ігри, художню літературу, спортивний інвентар. Для проведення Всеукраїнської акції активно залучались луганські підприємці. Також у Луганській області створено алеї першокласників. У Хмельницькій, Київській, Волинській, Чернігівській, Рівненській, Львівській, Дніпропетровській, Івано-Франківській, Донецькій, Полтавській, Чернівецькій, Черкаській, Луганській, Закарпатській, Херсонській, Тернопільській, Вінницькій, Миколаївській областях перед початком навчального року організовано екскурсії майбутніх школярів та їх батьків до навчальних закладів, знайомство з першою вчителькою. Керівниками органів управління освітою і загальноосвітніх навчальних закладів належна увага приділялась підготовці шкільних приміщень для прийому першокласників. Проведено ремонти у класних кімнатах, закуплено меблі, стільці, килимки тощо. В цілому, акція досягла своєї мети і отримала позитивні відгуки громадськості. Пропонуємо з 15 лютого 2012 року продовжити проведення Всеукраїнської акції «Дай руку, першокласнику!» започаткувавши добру традицію. В ході проведення Всеукраїнської акції «Дай руку, першокласнику!» основна увага приділятиметься створенню сприятливих умов для навчання шестирічок під час адаптаційного періоду. Вимоги сучасного життя потребують нових підходів до організації навчально-виховного процесу. 2012 рік є особливим для початкової школи. Адже, саме з 1 вересня у початковій школі розпочнеться поступове впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти та нових навчальних програм для початкової школи. Для забезпечення високого рівня знань іноземних мов, їх вивчення учні початкових класів розпочнуть з 1 вересня 2012 року, передбачається посилення використання здоров’язбережувальних технологій. Значна увага приділятиметься екологічній та інформаційно-комунікаційній освіті. У першу чергу, місцевим органам управління освітою та Обласним інститутам післядипломної педагогічної освіти слід потурбуватися про підготовку вчителів початкових класів, які розпочнуть роботу за новим Державним стандартом, Базовим навчальним планом якого передбачено з першого класу впровадження нових предметів: природознавство, іноземна мова, з другого класу – інформаційно-комунікаційні технології. У зв‘язку з цим перед навчальними закладами постане низка проблем: підготовка вчителя до реалізації змісту нових Державних стандартів, науково-методичне та матеріально-технічне забезпечення навчально-виховного процесу в початковій школі. З метою вирішення вище зазначених проблем необхідно скоординувати роботу усіх регіональних методичних служб. Обласним інститутам післядипломної педагогічної освіти доцільно розпочати підготовку вчителів, які забезпечать викладання предметів у 1 класі в 2012-2013 навчальному році; внести корекцію у навчальні плани курсів підвищення кваліфікації вчителів початкових класів; спланувати проведення тематичних постійно діючих семінарів, семінарів-практикумів, круглих столів, тренінгів, виїзних засідань кафедр та відділів з метою ознайомлення з особливостями змісту та методикою викладання предметів за новими програмами. Навчально-виховний процес у початковій школі повинні забезпечувати дипломовані спеціалісти початкової школи, які обізнані з психолого-педагогічними та віковими особливостями учнів, володіють і використовують у практичній роботі сучасні педагогічні та інформаційно-комунікаційні технології. Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів також слід вжити ряд організаційних моментів. Пропонуємо провести педагогічні ради з тематикою «Готовність початкової школи до впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти». Наголошуємо, що передавати уроки з окремих предметів у початкових класах, в т.ч. уроки іноземної мови, фізичної культури, образотворчого мистецтва, музики, основ здоров’я лише спеціалістам за наявності об’єктивних причин та обов’язкової письмової згоди учителів початкових класів, забезпечуючи при цьому оплату праці відповідно до положень п.74 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти. З 1 квітня 2012 року розпочинається приймання дітей до 1-го класу. Прийом дітей до першого класу загальноосвітніх навчальних закладів здійснюватиметься відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 07.04.2005 № 204 «Про прийом дітей до 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів» та наказу МОН від 19.06.2003 № 389 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 04.07.2003 № 547/7868 «Про затвердження Інструкції про порядок конкурсного приймання дітей (учнів, вихованців) до гімназій, ліцеїв, колегіумів, спеціалізованих шкіл (шкіл-інтернатів), які регламентують норми, як діти вступають до загальноосвітніх навчальних закладів і загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням окремих предметів. Нагадуємо, що співбесіда повинна включати виконання спеціальних діагностичних завдань для перевірки рівня загального розвитку дитини, її функціональної готовності до систематичного навчання. Не рекомендується перевіряти вміння читати, писати, рахувати тощо. Також слід уважно підійти до організації навчально-виховного процесу першокласників. Варто пам’ятати, що зі вступом до першого класу змінюється зміст і характер ставлення дитини до самої себе й навколишнього середовища. Проблеми, що впливають на психічне здоров’я дитини в початковій школі, такі: - прийняття себе в новому статусі; - стосунки з однокласниками; - стосунки з вчителем. Особливо важливо у цей період зберегти загальне позитивне ставлення учня до своєї особистості в цілому, що залежить переважно від оцінок дорослого. У першому класі це, по суті відображення оцінки вчителя на основі результатів навчальної діяльності. Емоційний стан першокласника на уроці, у школі, вдома, в спілкуванні з друзями визначає вчитель, оцінюючи його на уроках у школі. У цьому віці дитина потребує корекції і підтримки в налагодженні стосунків з оточуючими, існує потреба в обговоренні певних питань взаємодії з ними. Проте головним прийомом впливу стає порада, роз’яснення окремих ситуацій, дружня розмова. Важливо, щоб батьки, особливо на першому році навчання дитини, підтримували постійний зв'язок зі школою. Аби знати, як проявляє себе дитина, які в неї проблеми. Для кращої адаптації першачків пропонуємо організувати у кожній класній кімнаті парту для батьків першокласників. Особливу увагу слід звернути на фізичне виховання школярів. Фізичне навантаження молодших школярів має бути посильним. Слід пам’ятати, що організм дитини до тривалого, а тим більш одноманітного навантаження ще не готовий. Необхідно уважно стежити за станом дитини під час фізичних навантажень будь-якого характеру. Обов’язковим є дотримання Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008-01). Тривалість уроків у загальноосвітніх навчальних закладах у перших класах становить 35 хвилин. Розклад уроків повинен враховувати оптимальне співвідношення навчального навантаження протягом тижня, а також правильне чергування протягом дня і тижня предметів природничо-математичного і гуманітарного циклів з уроками музики, образотворчого мистецтва, трудового навчання, основ здоров'я та фізичної культури. При складанні розкладу уроків необхідно враховувати динаміку розумової працездатності учнів протягом дня та тижня. Робочий тиждень передбачає для учнів першого класу протягом навчального року додатковий розвантажувальний день - четвер, у розклад якого не вводяться предмети, що потребують значного розумового напруження (математика, мови). Для профілактики стомлюваності, порушення статури, зору учнів початкових класів на уроках письма, мови, читання, математики тощо необхідно через кожні 15 хвилин уроку проводити фізкультхвилинки та гімнастику для очей. У першому класі дається словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів. У першому класі домашні завдання не задаються. Дозволяється використовувати підручники та навчально-дидактичні посібники для учнів загальноосвітніх навчальних закладів, які мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 5 жовтня 2009 р. № 1121 «Про затвердження Положення про групу продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу» та Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008-01) для першокласників, які відвідують групи продовженого дня, необхідно організувати щоденний 1,5-годинний денний відпочинок (сон), не менше, ніж 1,5-годинну прогулянку на свіжому повітрі, а також спортивно-оздоровчі заняття для учнів першого класу тривалістю не менш як 35 хвилин щоденно. Найкращим поєднанням видів діяльності дітей у групах продовженого дня є рухлива активність на повітрі до початку самопідготовки (прогулянки, рухливі і спортивні ігри, суспільно корисна праця на пришкільній ділянці тощо), а по завершенні самопідготовки - участь у заходах емоційно-розвиваючого характеру (робота в гуртках, ігри, підготовка і проведення концертів самодіяльності тощо). Учні зараховуються до групи продовженого дня за згодою (заявою) батьків або осіб, які їх замінюють. На підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють) дозволяється відпускати дітей у зручний для батьків час. Відповідальність за безпеку життєдіяльності кожного учня на уроках, під час перерв, на групах продовженого дня, дотримання вимог санітарних правил і норм несуть вчителі-класні керівники, вихователі груп продовженого дня, адміністрація навчального закладу. Збереження та зміцнення фізичного здоров’я учнів, їх моральне та громадянське виховання – ці складові постійно мають бути у центрі уваги кожного вчителя. З цією метою важливо організувати активну співпрацю вчителя з батьками або особами, які їх замінюють, з медичними працівниками загальноосвітнього навчального закладу, шкільним психологом, з вчителями - предметниками, вихователем групи продовженого дня. Результатами такої співпраці є: - краще вивчення індивідуальних можливостей та стану здоров’я кожного першокласника; - здійснення особистісно-зорієнтованого навчання та виховання; - впровадження здоров’язбережувальних технологій навчально-виховного процесу; - спільна підготовка і проведення батьківських зборів.
|
Категорія: Початкова школа Бучаччини | Додав: райво
|
Переглядів: 871 | Завантажень: 0
| Рейтинг: 0.0/0 |
|
|